Ter illustratie

Weten jullie nog dat ik in Azië van iedere bestemming een tekening maakte? Sander beeldde ik af als een jongen met bruin haar met twee plukjes, een oranje shirt en een blauwe korte broek. Ik was een meisje met gele vlechten en een groen jurkje. Ik genoot zo ontzettend van het tekenen, dat ik me voornam om eenmaal terug in Nederland gewoon verder te gaan met deze stripfiguurtjes en ons dagelijks leven te gaan tekenen. De eerste paar maanden na terugkomst lukte dat goed, doordat ik graag tekeningen naar Sander wilde sturen die nog ver weg zat en nu mijn begeleidende tekenkunsten moest ontberen. Maar daarna zakte het weg en stopte ik er uiteindelijk mee. Super zonde, want ik vond het zo ontzettend leuk.

De meesten van jullie weten ook dat ik jarenlang een fotoproject heb bijgehouden, waarbij ik iedere dag een foto maakte van iets wat mijn dag opvrolijkte of wat me inspireerde. Dit project heb ik inmiddels omgedoopt tot ‘Klein Geluk’ en is nog steeds te bekijken op mijn andere website. Na ongeveer drie jaar vond ik het echter niet meer voldoen aan het doel wat ik er mee voor ogen had en stopte ik er mee. Toch miste ik mijn project ontzettend. Gewoon dagelijks iets doen wat je dag opfleurt, wat je helpt om met een ander perspectief naar je leven te kijken, wat je stimuleert om optimistisch en goedgemutst te zijn. Ik was naarstig op zoek naar een nieuw project.

En daar kwamen de vorige twee paragrafen bij elkaar. In Azië heb ik mijn plezier in tekenen weer herontdekt. Waarom niet iedere dag een leuk tekeningetje maken?! En zo is op 25 januari 2017 mijn nieuwe project geboren: One Illustration A day. Engelstalig omdat ik het op instagram deel en een zo breed mogelijk publiek wil aanspreken. Ik probeer iedere dag een illustratie te uploaden met als enige voorwaarde dat het positief en vrolijk van aard moet zijn. Het meisje met de vlechtjes is teruggekeerd en heel af en toe komt ook de jongen met de bruine plukjes op zijn achterhoofd om de hoek kijken. Alweer 42 dagen lang geef ik iedere dag een klein inkijkje in mijn dagelijks leven, in mijn gedachten en in waar ik inspiratie en plezier uit put.

Zie alhier vast een klein voorproefje. Voor de rest en voor de mogelijkheid om mijn project te volgen verwijs ik jullie graag naar mijn illustratie-account op instagram: @oneillustrationaday.

Day 38: Some time ago an article in one of my favourite magazins made me think differently about cleaning up your house. Instead of seeing it as an obligation, as an item on your to-do list, you can see it as an opportunity to create peace and space in both your house and mind. Mindfully cleaning up is calming, conforting and very satisfying. It won't even take long! #oneillustrationaday #onedoodleaday #onedrawingaday #doodle #drawing #illustration #adrawingaday #instaart #art #artist #artistsoninstagram #comic #cartoon #drawing #sketchbook #instadrawing #artstagram #sketchoftheday #instasketch #happylife #peaceofmind #tidying #metime #mindfull #fulattention #vacuumcleaner #laundrylover #clean

A post shared by Drawing every now and then (@oneillustrationaday) on

Geef een reactie

